Spørgsmål & Svar

Hvorfor benytte et lagerhotel?

Der er mange fordele ved at outsource din lagerhåndtering til et eksternt lager.
 
Du har ingen faste udgifter til personale eller bygninger, men betaler alene for de services du rent faktisk bruger, og kan derfor effektivt skalere op og ned.
 
Ligeledes kan du holde ferie med god samvittighed, og du skal ikke bekymre dig om sygdom eller lignende. 
 
Et lagerhotel med pluk og pak, vil frigive tid til at optimere salget i din virksomhed og vil oftest være billigere, end at etablere eget lager med eget personale.

Hvordan fungerer et Lagerhotel med pluk & pak ?

Hos os vil du opleve dagligdagen som havde du stadig dit eget lager og lagerpersonale. Du vil altid kunne kontakte lageret ligesom du - og evt. kunder, som ønsker at afhente varer hos os -  er  altid er velkomne på lageret i åbningstiden.

 

I korte træk, fungerer Lagerkompagniet på følgende måde:

 

1. Du modtager en ordre.

2. Ordren sendes til Lagerkompagniet, enten automatisk - eller manuelt.

3. Vi plukker og pakker ordren, og sender den til din kunde.

4. Din kunde modtager ordren dagen efter (også når du er på ferie :-) )

Hvornår sendes ordrerne?

97% af alle ordre modtaget inden kl. 13, sendes samme dag.

85% af alle ordre modtaget inden kl. 15 sendes samme dag.

Hvorledes fungerer en opstart?

I sender varerne til os. Vi tæller varerne op, og noterer varer og lokationer i vores interne systemer.

Lokationen tilføjer i herefter i jeres varestamkort, og alt kører derfra.

Hvad koster lagerhotel til webshop / virksomhed?

Der er stor forskel på håndteringen af eksempelvis tøj, elektronik og carporte. Vi sætter os derfor sammen og finder en pris og en model, som passer til de varer du sælger.
 
Den prismodel, vi oplever de fleste vælger, er en flatrate “all inclusive” pris, hvor du betaler den samme pris hver gang, uanset antal pluk og pakkens vægt.
 
Fordelen ved denne model er, at du altid ved, hvad forsendelsen koster, og således kan indregne dette i jeres kalkulationer.
 
Den anden prismodel består i, at du afregnes pr. pluk og derved pr. det faktiske indhold i ordren. Dette kan bedst betale sig, hvis man eksempelvis kun sælger ét produkt, og kun én enhed pr ordre.
 
Kontakt os i dag, så kan vi give dig et uforpligtende tilbud på netop dit setup.

Er der krav til min webshop / virksomhed for at benytte lagerhotel?

NEJ! ikke hos os. Vi tilpasser os din forretning, det er vores varemærke. De fleste vælger dog en 100% automatiseret integration. Vi benytter bl.a. Webshipper, som integrerer med alle gængse webshop-systemer samt økonomisystemer, og gennem vores fordelsaftaler kan vi tilbyde en rigtig god pris på dette.
 
Nedenfor i hovedtræk en beskrivelse af hvordan Webshipper fungerer:
 
1. Kunden gennemfører en ordre i jeres system.
 
2. Ordre- og kundedata overføres fra jeres ordresystem til Webshipper, som herefter integrerer data i vores lagersystem.
 
3. På baggrund af kundens valg af leveringsmetode (GLS, DAO etc.) skabes tracking på forsendelsen
 
4. Vi pakker varen på baggrund af ordren, og dit firmanavn vil stå som afsender af pakken.
 
5. Når varen er pakket og markeret som afsendt i vores system, så modtager din kunden automatisk pakke tracking informationer via email/sms
 
6. Når vi bekræfter at ordren er afsendt i webshipper, kan systemet sættes op til, at lukke ordren i jeres system, og hæve betalingen/bogføre ordren automatisk.
 
Som nævnt, stiller vi ingen krav om integration. Vi kan også modtage ordrer pr mail, fax, sms eller tlf. opkald, og uanset hvordan du vælger at formidle ordrerne til os, får vi dem sendt samme dag :-)